Als iemand tegen je zegt 'dikzak' en je neemt het erg in je op, wat dan?

Als je erg gevoelig bent en je hoort 'dikzak' waardoor je een beetje in elkaar zakt... wat kan je eraan doen.?

Toegevoegd na 36 minuten:
ik ben niet super dik ofzo hoor. We hebben nooit snoep thuis en beweeg vaak ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we zeggen ook niet dat je super dik bent
maar geven je een antwoord hoe om te gaan met je probleem
en af en toe een snoepje moet kunnen hoor

Het beste antwoord

probeer het te negeren
schelden doet geen pijn {tenminste niet lichamelijk}

mijn zoon wordt ook vaak uitgescholden met dat woord hij is een beetje gezet.
Kwam dagen huilend uit school en telkens maar weer gezegd probeer het van je af te zetten en loop gewoon weg
vaak proberen degene die het zeggen een reactie uit te lokken van het slachtoffer

nu heeft hij door dat hij met opgeheven hoofd weg moet lopen en niet reageerd en nu is er voor de pestkoppen geen lol meer aan en wordt het steeds minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dikke plus voor je opvoeding+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je eef
het klinkt misschien stom maar aan schelden is helemaal niets te doen als negeren
als ze fysiek geweld gebruiken is het een ander verhaal
hebben uren op school met de leraren doorgebracht en zijn zelfs naar bureau jeugdzorg geweest maar een echte oplossing om schelden tegen te gaan weten ze nergens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt heel bekend in mn oren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schelden doet wel pijn. diep in je. en dat kan zich zelfs uiten in fysieke pijn. dus pesten en schelden doet wel pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wat wil je er tegen doen kimberly
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fg

Andere antwoorden (10)

Je bent er kennelijk heel gevoelig voor. Het is ook zo'n beladen woord en bovendien is het ook rot om dik te zijn.
Ik zou in elk geval denken: Als ik een tijdje veel beweeg en vet en snoep laat staan, is mijn probleem opgelost. Iemand die zo plat scheldt is dan nog steeds een lomperik om zulke dingen naar iemand te roepen..
En als je dan ook nog wat kilootjes eraf ziet te krijgen...perfect. Toch?

Toegevoegd na 35 minuten:
Als je niet te dik bent, probeer het dan helemaal te negeren, als iemand je dikzak noemt. Laat maar lekker. Je weet zelf wel beter.
En als je echt iets terug wilt zeggen, zeg dan bijvoorbeeld iets als: " Maar mijn krullen zijn echt..Mooi he? " Of : " Weet je wel dat ik heel mooi kan fluiten? " Bedenk maar wat. Hiermee geef je aan dat het je geen pest kan schelen wat anderen roepen. En dan is de lol er heel gauw af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diegene die dat zeggen dat zijn geen vrienden van je.
Probeer die hele zaak van je af te zetten,hoe moeilijk dat ook is.
Niet iedereen heeft het voor het zeggen dat hij slank blijft,maar jouw leeftijd genoten die hebben dat nog niet in de gaten.
Daar komen ze later pas achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je gelijk dat je dat niet pikt, het moet niet gekker worden!!~
Iemand maakt je uit voor dik ZAK.
Dat je BMI boven de 25 ligt (mogelijk boven de 30) zegt niets over je persoonlijkheid, je karakter, je geloof of what ever.
Dat je voor zak uitgemaakt wordt, is echter een veroordeling, een zak is iemand zonder moraal , fatsoen, gevoel etc.
Dat is dus een grof en bovenal onjuist en ongefundeerd oordeel.
Dat is grove belediging en dat je daar kwaad of verdrietig over wordt, bewijst alleen maar het tegendeel.
Pesterij, belediging en dergelijke is wettelijk verboden en
valt bij voorduring door dezelfde personen uitgesproken als geestelijke mishandeling te zien.
Dat je dit niet van je af laat glijden is beter voor je dan eeuwig negeren.
Je moet je niet laten bruuskeren en uitschelden, sommige mensen zouden die uitgekraamde onzin nog eens gaan geloven, wie zwijgt stemt toe.
Kom voor jezelf op, doe je dat niet, dan zal een ander dat ook niet gauw doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg dan "Liever dat jij het zegt dan iemand met zijn volle verstand" als ik uberhaupt al wat wil zeggen. meestal is het het beste om gewoon net te doen of je niks hoort en door te lopen... negeren maakt pissig, das veel leuker ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt een trauma met dit onderwerp. Dit zal je moeten oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is dus hoe de vraagsteller het kan oplossen...
Vraag jezelf af ''Ben ik echt dik" als dat niet het geval is en je weet van jezelf dat het echt niet zo is. laat het het ene oor ingaan en het andere uit. Meestal hebben mensen die andere mensen uitgeschelden nogal weinig zelfvertrouwen en proberen dan een beetje mee-te-lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net doen of het je het niet scheelt zo iets zeggen van oja het zal wel en dat gewoon blijven zeggen als ze een reactie uit lokken. en zo van ja en is mijn probleem toch niet die van jou. als ze daar op zeggen maar ik vind dikke mensen lelijk. zeg je gewoon doe je ogen dan dicht ik hoef voor jou niet te veranderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet in welke context het gezegd wordt (door kennissen? of door onbekenden?), maar ik (erg dik) merk zelf: als ik me goed voel, scheldt niemand.
Op het moment dat ik niet lekker in m'n vel zit, gebeurt het ook veel vaker dat mensen me uitschelden. Afhankelijk van de situatie en de personen bek ik weleens terug ('superstoere' jongen die mij vette ho*r meende te kunnen noemen om indruk te maken op zijn vriendin, voegde ik toe dat ie daar vannacht toch heel anders over dacht, waarop een ruzie uitbrak tussen meneer en zijn vriendin).
Maar soms helpt het vooral om te denken: laat ze maar, ik zie er anders uit dan anderen, kennelijk vinden ze dat anders-zijn zo eng dat ze op deze manier voor zichzelf en hun maten moeten bevestigen dat ze zelf niet zo zijn. Ze doen maar.
(Trouwens... Sporadisch maak ik het tegenovergestelde mee, heren die halfkwijlend beginnen over 'lekker veeeel... lekker zaaaacht... ' - da's toch ook niet alles ;p)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer juist het tegenovergestelde te doen dan wat ze verwachten te krijgen van je - voorbeeld: pestkop scheld iemand uit voor dikke met reactie dat ze boos worden of zich intens minder prettig voelen om dan juist (bijwijzevan) zelf grapjes te maken over hoeveel je wel niet eet en dat t allemaal heel logisch is waarom je zo dik bent. Je maakt je zelf wel belachelijk, maar je bent hem wel een stap voor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reageer niet of vraag gewoon of die persoon er problemen mee heeft.als die persoon er problemen mee heeft is dat zijn probleem niet de jouwe.ze zeggen niet voor niets altijd gezellige dikkerd dan gezellige dunnerd.